czwartek, 21 kwietnia 2011
Wesołych Świąt

Niestety nie udało mi się znaleźć czasu aby zaprezentować przysmaki na Wielkanocny stół..

Sama szukałam wspaniałości na Waszych stronach - jest tego tak dużo, że nie wiadomo co wybrać (chyba zrobię losowanie ;)

Dziś pragnę złożyć Wam wszystkim życzenia, zdrowia, szczęścia, humoru dobrego a przy tym także stołu suto zastawionego.

Mokrego Dyngusa, smacznego Jajka i niech te zbliżające się Święta będą jak Bajka :)

Z całego serducha tego życzę..

anus77

 

 

A ha, niedawno Beatka zaprosiła mnie do wzięcia udziału w blogowej zabawie. Chodzi o napisanie tego, czego jeszcze o mnie nie wiecie...

Nie wiecie napewno tego, że lubię myć naczynia (prawie wcale nie korzystam ze zmywarki)...

Nie wiecie również tego, że jestem zagorzałą fanką FC Barcelony :) po meczach z ich udziałem muszę doprowadzać kciuki do normalości :)

Nie wiecie również tego, że przeczytałam już chyba wszystko, co stworzył E. Hemingway - przez niego zakochałam się w Hiszpanii...

Tyle o mnie, a do zabawy blogowej pragnę zaprosić Margarytkę oraz Majankę.

Miłej zabawy :)

 

 

wtorek, 05 kwietnia 2011
Makaron z indykiem i warzywami

Przepis na to danie wyszukałam w książeczce pt. "Obiad w dwa kwadranse". Chcąc dopieścić obiadek - siedziałam w kuchni troszkę dłuzej.. Polecam bo jest naprawdę dobre..

Potrzebujemy:

20 dag suchego makaronu, najlepiej razowego (u mnie 4 garście makaronu razowego – kokardki)

50 dag mięsa z piersi indyka bez skóry

łyżka oleju (ja zastosowałam oliwę z oliwek – troszkę więcej niż łyżkę)

8 pieczarek

por

4 łyżki mrożonego groszku (z powodu braku mrożonego groszku zastosowałam groszek z puszki)

sól, pieprz ziołowy oraz mój ulubiony pieprz cayenne

 

Wykonanie:

Mięso umyć, pokroić w kostkę, obsmażyć na oleju.

Na pozostałym po smażeniu mięsa oleju poddusić pokrojone połówki pieczarek i pokrojonego pora oraz groszek.

Warzywa dusić ok. 15 min.

Następnie połączyć je z mięsem i doprawić do smaku.

Makaron ugotować al dente i przełożyć na patelnię.

Podgrzewać przez 5 minut.

Przed podaniem posypać natką pietruszki lub koperkiem.

Gotowe :-) 

 

 

niedziela, 03 kwietnia 2011
Cytrynowa strucla z twarogiem i kruszonką

Mój pierwszy w życiu drożdżowy wypiek. Dzięki dokładnej instrukcji Dorotus76 ciasto nie miało prawa mi nie wyjść... ;-)

Cóż mogę rzec...baaardzo polecam, jest pyszne/smaczne, doskonale świeże w dniu następnym...

Szaleństwo dla podniebienia!

Dorotko! Dziękuję za przepis i inspirację :)


Przepis podaję za autorką:

Składniki na 2 duże strucle:

  • 3 szklanki mąki pszennej chlebowej (ja użyłam pszennej tortowej)
  • pół szklanki letniej maślanki lub kefiru
  • 2 duże jajka
  • 3 czubate łyżki cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 4 łyżki masła, roztopionego (około 60 g)
  • 1 opakowanie drożdży suchych (7 g) lub 14 g drożdży świeżych
  • skórka otarta z 1 cytryny i sok z niej wyciśnięty

Mąkę wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn), dodać pozostałe składniki i wyrobić, pod koniec dodając roztopiony tłuszcz. Wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Przełożyć do miski, przykryć lnianym ręczniczkiem, pozostawić do podwojenia objętości (około 90 minut).

 

Nadzienie z twarogu:

  • 500 g twarogu półtłustego lub tłustego
  • 2 żółtka
  • 1/2 - 2/3 szklanki cukru z prawdziwą wanilią
  • 50 g masła, w temperaturze pokojowej
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • skórka kandyzowana z cytryny, ilość wedle uznania (ja pominęłam)

Przygotować nadzienie: wszystkie składniki włożyć do miski, rozgnieść widelcem lub jak Dorotka - tłuczkiem do ziemniaków) i wymieszać (nie ma konieczności mielenia twarożku).

Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić, podzielić na dwie części, każdą z nich rozwałkować na prostokąt o wymiarach 25 x 35 cm, delikatnie podsypując mąką. Na rozwałkowane ciasto wyłożyć połowę przygotowanego nadzienia, tylko na środku, wzdłuż dłuższego boku. Ciasto zwinąć w roladę, składając na 3 części (dokładną instrukcję składania ciasta znajdziecie na blogu Moje Wypieki).

Gotowe strucle ułożyć na blaszce (27 x 40 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, oprószyć mąką, przykryć lnianą ściereczką, pozostawić do ponownego wyrośnięcia (około 30 minut). Pomiędzy struclami położyć również papier do pieczenia, by się nie zetknęły podczas pieczenia (najlepiej zwinąć go w rolkę). Przed samym pieczeniem strucle naciąć wzdłuż ostrym nożem, prawie do samej blaszki (nie przecinając końców strucli, należy zostawić około 5 cm z każdej strony nie rozcięte), posmarować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka, posypać kruszonką. Ja ułożyłam na większej blaszce, takiej z piekarnika… ciasto za dużo urosło :- ). Gotową do pieczenia struclę posmarowałam tylko jajkiem.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 30 minut, do złotego koloru. Wyjąć z piekarnika, po kilku minutach przełożyć na kratkę, wystudzić.

Składniki na kruszonkę:

  • 100 g mąki pszennej
  • 50 g cukru z wanilią (można zastąpić 8 g cukru waniliowego – ja użyłam 16 g cukru waniliowego)
  • 60 g masła, roztopionego

Wszystkie składniki umieścić w miseczce i rozcierając między palcami, uformować je w kruszonkę.

 

 

 

Smacznego!

 

czwartek, 31 marca 2011
Zupa ogórkowa

Pomyślałam, że będę zamieszczać na przemian dania obiadowo-przekąskowe ze słodkimi wariacjami :-) Ciekawe czy wytrwam w postanowieniu..

Dziś polecam ogórkową..na przeróżnych blogach widziałam najróżniejsze propozycje...jeden składnik jest identyczny - ogórki, które uwielbiam.

 

Składniki (ilości opcjonalne, każdy ma swój smak..):

7 kiszonych ogórków

2 marchewki

1 pietruszka

3 listki laurowe

5 ziarenek ziela angielskiego

ząbek czosnku

1 kg ziemniaków

żeberka - u mnie świeże

masło - potrzebne do przesmażenia ogórków - ok. 2-3 łyżek

śmietana 12 % do zabielenia - ok. 2 łyżek

przyprawy do smaku: sól, pieprz czarny, pieprz ziołowy, koperek

 

Do garnka wlać ok. 2 - 2.5 l. wody, włożyć żeberka i zagotować.

W razie pojawienia się szumu - zdjąć.

Wrzucić pokrojony ząbek czosnku, ziele angielskie, liście laurowe.

Marchewkę, pietruszkę opłukać i zetrzeć na tarce jarzynowej (na grubszych oczkach) i wrzucić do garnka, zagotować.

Obrać ziemniaki, pokroić w kostkę i dodać do gotującej się zupy.

Ogórki zetrzeć na tarce jarzynowej, przesmażyć na patelni.

Gdy ziemniaki będą miękkie dodać przesmażone ogórki. Zagotować. Doprawić do smaku.

Pod koniec zabielić śmietaną i dodać koperek.

Ja zawsze wlewam kilka łyżek gotującej się zupy do miseczki, dodaję śmietanę, mieszam i wylewam do zupy. Mam wtedy pewność, że śmietana nie zważy się w zupie - pomysł wypróbowany przez moją Mamę.

Smacznego..

 

 

 

wtorek, 29 marca 2011
Wafle z masą cappuccino

Przepis na masę do wafli przywędrował do mnie od kuzynki z Podkarpacia.

Masa jest dosyć słodka, można zmniejszyć ilość cukru.

Ja robiłam z połowy porcji, gdyż nasza prężna dwójka ;) nie dała by rady zjeść naraz tylu słodkości ;)

Polecam do kawy lub herbaty.

 

Składniki:

opakowanie wafli

1 masło

pół szklanki cukru (ja dodałam cukier puder)

6 łyżek cappuccino w proszku

6 łyżek śmietanki do kawy w proszku

1 jajko

 

Masło roztopić z cukrem. Ostudzić. Do ostudzonego (nie zimnego) masła dodać cappuccino oraz śmietankę do kawy. Wymieszać. Zmiksować masę z jajkiem na małych obrotach – smarować wafle.

 

 

Smacznego :)

niedziela, 27 marca 2011
Spaghetti z bazyliowym pesto.

Do zrobienia tego dania zainspirowała mnie Majanka. Natychmiast zaczęłam poszukiwania świeżej bazylii oraz … musiałam nabyć blender. Efekt – smakowite danie…jeszcze pamiętam zapach pesto i smak spaghetti …mmm…

Będę wracać to tego dania na pewno wiele razy. Naprawdę polecam! Majanko – dziękuję za inspirację !!!

 

Przepis na makaron z cukinią i bazylikowym pesto cytuję za autorką:

Składniki na 1 porcję:

garść dowolnego makaronu (u mnie spaghetti)

1 mniejsza cukinia

1 ząbek czosnku

kilka łyżek bazyliowego pesto (Pesto alla Genovese con Basilico firmy Grand'Italia) ja wykorzystałam własnoręcznie zrobiony

sól, pieprz do smaku

oliwa

Wykonanie:

Na gorącej patelni podgrzać oliwę. Ząbek czosnku posiekać i zeszklić na oliwie. Pokroić cukinię na niewielkie kawałki, posolić, popieprzyć do smaku  i podsmażyć na patelni. Makaron ugotować, odcedzić. Na talerz wrzucić  makaron, na niego cukinię oraz kilka łyżek sosu pesto do smaku. Wszystko wymieszać i spróbować. Jak smakuje to zjadać.

Nam smakowało. Ja dodatkowo podałam z grzankami.

 

Przepis na grzanki:

większa bułka lub bagietka

1 żółtko

troszkę mleka

sól, pieprz i koperek do smaku

Wykonanie:

Żółtko wymieszać z mlekiem i przyprawami. Bułkę lub bagietkę pokroić w kromki. Obtoczyć i smażyć na niewielkiej ilości tłuszczu. Można zapiec w piekarniku.

 

Przepis na bazyliowe Pesto (znaleziony na blogu majanaboxing.blox.pl):

Składniki:

jedna doniczka bazylii (listki i cienkie gałązki)

2 ząbki czosnku

3 łyżki tartego parmezanu

pół paczki orzeszków piniowych (Majanka użyła orzechów włoskich, ja również)

oliwa z oliwek (tyle, żeby pasta wyszła jednolita i gęsta)

Wykonanie:

Orzeszki piniowe lekko podsmażyć na suchej patelni. Przełożyć do reszty wymieszanych składników i wszystko utrzeć w moździerzu w razie potrzeby dodając oliwę (można posłużyć sie blenderem).

Można przechowywać w lodówce do 3 tygodni. U nas niestety nie było co przechowywać – zjedliśmy wszystko :)

 

 

 

poniedziałek, 21 marca 2011
Z cyklu: przeboje z ciasta francuskiego...

W skali od 1 do 5, mój prywatny krytyk kulinarny ocenił to ciastko na..

No właśnie, ciekawa jestem czy zgadniecie na ile :)

Jedną z wielu zalet ciasta francuskiego jest to, że bardzo szybko można wyczarować cuda, które pocieszą oko i niejedno podniebienie.

Oto moja proppozycja, podpatrzona na tym blogu.

Potrzebujemy:

rolkę ciasta francuskiego

1 jajko

foremki do wykrajania ciastek

Wykonanie:

Rozwałkować ciasto, wykrajać dowolnie ciasteczka.

Tak wyglądało moje przed upieczeniem:

 

Poszczególne warstwy ciasta smarujemy białkiem. Pieczemy do zarumienienia.

Po upieczeniu ciastka wyglądają o tak:

 

Ciastka wypełniłam serkiem oraz ozdobiłam wisienkami z nalewki wiśniowej :)

Przygotowanie serka:

Potrzebujemy:

pół kostki (ok. 25 dag) zmielonego sera

1 żółtko

cukier waniliowy

2 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki wymieszać. Wypełnić ciastko za pomocą rękawa cukierniczego.

 

To "uśmiechnięte ciacho" to mój ulubieniec ;)

 

Idealna propozycja do kawy ;)

Polecam!

 

 

 

 

czwartek, 03 marca 2011
Łazanki

Jako że mój M. przepada za kiszoną kapustą, postanowiłam przygotować łazanki.

Pomimo, że to takie proste danie, robiłam je pierwszy raz. Mina M. po kilku kęsach - bezcenna :)

Posiłkowałam się przepisem z tego bloga. Troszeczkę zmodyfikowałam przepis. Zapraszam do degustacji :)

 

Przepis cytuję za Margarytką:

 

250 g makaronu łazanki

500 g kapusty kiszonej (u mnie było troszkę mniej)

2 cebule

10-12 pieczarek

laska albo i dwie kiełbasy (pominęłam)

3 łyżki oleju

2 liście laurowe

3 ziarnka ziela angielskiego

pieprz, kminek, chili (zamiast chili dodałam pieprz cayenne)

 

 

Kapustę pokroić, włożyć do garnka, podlać ciepłą wodą, dodać ziele angielskie i liście laurowe. Gotować ok 40 minut od czasu do czasu mieszając i podlewając wodą, jeśli kapusta jest zbyt sucha.

Dwie cebule obrać, pokroić w kostkę i usmażyć na oleju. Gdy będzie złota dołożyć pokrojoną w kostkę kiełbasę i pieczarki. Podsmażyć wszystko razem (aż woda z pieczarek odparuje) i przełożyć do kapusty. Całość doprawić pieprzem, szczyptą chili i kminku.

Makaron ugotować al dente, dodać do kapusty i wymieszać.

 

Margarytka na swoim blogu zamieściła informację, że może danie nie wygląda zbyt pięknie, ale smakuje świetnie. Całkowicie się z nią zgadzam:)

 

czwartek, 06 stycznia 2011
Biszkopt

Niezawodny biszkopt. Nadaje się do przekrojenia i przełożenia wszystkim tym co przychodzi nam do głowy, szybki w wykonaniu. Ja często robię z mnóstwem jabłek pokrojonych w kostkę z odrobiną cynamonu. Jabłka są produktem obcjonalnym - można użyć również inne owoce. Wychodzi zawsze!...Przepis mojej Siostry używany przez wszystkich w rodzinie. Polecam :)


Biszkopt

Duża porcja:

1,5 szklanki mąki

1,5 szklanki cukru

6 białek

6 żółtek

2 łyżeczki proszku do pieczenia


Ucieramy cukier z żółtkami. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Ubijamy białka i dodajemy do ciasta. Ja piekę około 40 minut w temperaturze 180-190 ºC.

Można też wszystkie składniki zmiksować, uzyskując gładką, jednolitą masę.

 

 

wtorek, 04 stycznia 2011
Cappucino :)

Przepis na to ciasto znalazłam w internecie dosyć dawno temu...po tym jak zostałam poczęstowana ciastem cappucino. Nie dostałam jednak przepisu. Troszeczkę pracochłonne ale smak wynagradza trud tworzenia :)
Warto zrobić - jest przepyszne!!!

 

CIASTO:

4 jaja

3/4 szklanki cukru 

0,5 szklanki mąki pszennej 

0,5 szklanki mąki ziemniaczanej

 
1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżki kakao

 

MASA BUDYNIOWA:

 
2 budynie śmietankowe

0,5 litra mleka

kostka masła

5 dag rodzynek

MASA KAWOWA:

2 śnieżki (bite śmietany w proszku)

1 duża paczka cappucino o dowolnym smaku

CIASTO:

Z podanych składników przygotować biszkopt. Oddzielić żółtka od białek - ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier. Następnie dodawać po 1 żółtku. Gdy masa będzie jednolita odłożyć mikser i już po niego nie sięgać. Wymieszać obie mąki, proszek i kakao. Dodawać po łyżce do masy jajecznej starannie mieszając łyżką uważając aby nie zrobiły się grudki. Ja cały czas mieszam używam miksera. Gotowe ciasto wylać na przygotowaną blaszkę. Blaszka powinna być duża. Umieścić w nagrzanym piekarniku na około 25-30 minut. (JA USTAWIAM PIEKARNIK NA 180-190 STOPNI)

MASA BUDYNIOWA:

Budynie przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu ALE użyć tylko 0,5 litra mleka. Ostudzić. Masło utrzeć, dodawać po łyżce budyniu. Gdy masa będzie gładka i puszysta, dodać rodzynki (najlepiej namoczone wcześniej w alkoholu - im dłużej się moczą w alkoholu tym lepsze jest później ciasto ). Ja zawsze zostawiam rodzynki w alkoholu na noc.

MASA KAWOWA:

Przygotować śnieżki według przepisu producenta. Pod koniec ubijania dodać cappucino w proszku.

WERSJA KOŃCOWA:

Na wystudzony biszkopt wyłożyć masę budyniową a na nią masę kawową. Udekorować dowolnie, np. tartą czekoladą lub kakao.

SMACZNEGO :)

1 , 2 , 3 , 4 , 5
| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
O autorze
Kontakt: wsamrazblox.pl@gmail.com
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi
Pisz swój dziennik w Internecie